onsdag 4 mars 2015

Stickningsstress (och annan stress...)

Ibland är det som att jag inte riktigt kan njuta av den stickning som just sitter på stickorna. Idéer trängs i huvudet och jag vill göra allt på en gång! Nog för att jag gärna har några, kanske 3-4 olika projekt på gång samtidigt, men någon måtta får det ju vara :). Koftan som jag stickar på just nu, Summer festival, är väldigt trevlig stickning där det är lite återkommande spetsstickning på varje varv. Trots det håller jag på och fundera på vad nästa koft/tröj-projekt ska bli. Är väldigt sugen på den där lopi-vesten jag fick garn och mönster till av min Hemlis, men jag har också ett visst sug efter att börja på en lite tunnare kofta med mönsterstickning på oket som jag sett ut hos Garnstudio. Den skulle passa väldigt bra till ett annat garn som jag har som ligger och väntar. Ska fundera lite och kanske sticka ett par provlappar...

Tunt garn eller tjockt i nästa projekt..? Hoppsan, upp-och-ned...

Annat som väl faktiskt ger upphov till lite mer stress som faktiskt är på riktigt är pluggandet... Jag har aldrig haft några problem tidigare med att plugga, biologprogrammet gick hur bra som helst! Det här är något helt annat och uppenbarligen inte riktigt min grej. Tror också att det faktum att allt sker på distans späder på känslan av att sitta ensam och inte fatta någonting. Om några veckor är det dock praktikdags igen och det var ju höjdpunkten förra terminen i alla fall!

Läs, läs, överlev...

Avslutningsvis så har jag varit nere hos mina föräldrar några dagar och firat min pappas 80-års dag! Roligt att se hur många vänner som kom och grattade honom. Som present ska han och mamma tillsammans med vännerna åka till Holmenkollen på utflykt i maj och se sig omkring, gammal backhoppare som han är!

Grattis pappa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar