måndag 16 mars 2015

Våren, ljuset och balkongen!

Solen har börjat värma skönt och i helgen blev det balkongpremiär. Vi föste undan sånt som under vintern hamnat på balkongen (krukor och kartonger mest...) till ett hörn och intog vårens första balkongkaffe i solen. Sen hann jag med både lunch på balkongen och lite utomhusstickning under söndagen.


Härligt med vår och sol, jag har verkligen längtat! Ju äldre jag blir desto mer verkar vintermörkret påverka mig. För 10 år sedan tyckte jag mest att det var mysigt med mörkret och fnös nästan lite åt dem som tyckte det var tungt. Nu är jag själv där... Det jag mest ser fram emot nu är det allra bästa med att bo i norrland, de ljusa kvällarna och nätterna! Då blir jag pigg och trots att jag aldrig vill gå och lägga mig så är jag ändå bra mycket piggare på mornarna än vad jag är under höst- och vintermånadernas långa sömniga nätter.

Växterna är också de uppenbart förtjusta i de längre dagarna! I helgen fick de äntligen lite omvårdnad i form av ny jord, gödning och rejäl ansning. Ansningen resulterade i ett antal små sticklingar av både pelargon, doktor Västerlunds och elefantöra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar