torsdag 12 februari 2015

Göra klart!

Äntligen är Kayes Cardigan klar!


Den fick till slut knappkanter, knappar och till och med knappband. Känns väldigt skönt att den är färdig och jag känner mig ganska nöjd. Förhoppningsvis blir det några fler bilder tagna på den här och lite annat på lördag.

Nu stickar jag på en annan kofta, Summer festival, som jag påbörjade i slutet av sommaren. När första delen av oket var klart skulle det plockas upp maskor för framstyckena. Det blev inte bra! Därför blev den liggande i några månader, men nu har jag gjort om, gjort rätt och fortsatt i god fart. Det känns verkligen bra att göra klart det som är påbörjat! Det som känts tråkigt och jobbigt av någon anledning känns helt plötsligt roligt igen! På samma sätt känns det alltid lite jobbigt om man måste repa upp, men om det får ligga till sig lite och man får lite distans till arbetet man lagt ned så går det bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar