tisdag 3 februari 2015

Astrid


Jag är SÅ nöjd med mina Astrid-vantar! Tror det måste vara det finaste vantmönstret någonsin! Dessutom är jag nöjd med mina färgval. De här vantarna kommer definitivt vara mitt förstahandsval för kalla dagar resten av vintern!

Jag förkortade vantarna något eftersom mina fingrar inte hör till de längsta och så stickade jag mudden med stickor 2 (resten med 2,5) för att få dem att sitta åt lite över handleden. Annars brukar handstickade vantar resultera i att man får gå och "hålla i" dem för att de inte ska glida av händerna.


Jag har också stickat klart min Vintra-sjal som nu ligger på blockning. Jag hoppas att den får ligga i fred där över natten. Katten var nämligen där förut och pillade på knappnålarna. Han brukar lämna mina stickade grejer i fred, men gissar att han, som jag, är lite särskilt förtjust i det mjuka baby alpacka-garnet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar