måndag 28 september 2015

Göra klart (och inte...)

Längsen sist nu jag gjorde ett inlägg. Desto mer har jag nu naturligtvis att visa och berätta om!

På stickfronten har mycket blivit klart. Jag har haft en riktig göra-klart-period! Dessutom har jag repat upp några saker som legat ofärdiga under en längre tid och som jag tappat sugen för. Bättre då att frigöra garnet så det kan bli något annat av det!

Hela två koftor har blivit klara sen sist! Först ut var den härliga isländska koftan som jag fick garn och mönster till från min Hemliga vän i vårens hemlisbyte. Den var färdigstickad i början av augusti tror jag, men sen tog det låång tid innan den fick knappar och knappband. Nu känner jag mig så glad över den och tack igen till Sara som hittade både mönstret och de perfekta färgerna att sticka den i!



Sen är också min väldigt gula Ramona Cardigan blivit klar. Den är jag också väldigt nöjd med! Den är stickad i Malabrigo worsted som är fantastiskt mjukt, gosigt och varmt! Men jag är lite lur på att den kommer noppa... tycker mig redan se det typiska noppluddet där ärmar och kropp nöts mot varandra.


Så har också några vantar, mössor och sjalar färdigställts också:

Jätterosa Signe-vantar som ska bli en födelsedagspresent till en kompis och ett par gröna Doris-vantar.


Sjalen Somra från Koftan och Eddy. Den ska också bli en födelsedagspresent, till min moster som fyller 80 år i oktober.



Och så en liten mössa som ska bli en doppresent till en liten Lykke!



Det som repats upp är en vante, en socka och två halva sjalar. Skönt att slippa ha dem liggande och gnaga på samvetet!

Det som är på stickorna just nu tror jag får ett eget inlägg istället för att klämmas in här.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar