onsdag 19 augusti 2015

Somrigt...

Blev lite inspirerad av en blogg jag läste med en lista över en massa somriga saker. Så här kommer min lista nu när sommarvärmen sent om sider äntligen kommit:

Sommarläsning: Har äntligen kommit igång och läsa igen och är mitt uppe i Linda Olssons I skymningen sjunger koltrasten. Den rekommenderar jag! Annars är jag rätt förtjust i att sitta i skuggan med ett glas saft och bläddra i någon tidning med många blanka färgglada bilder. Vet inte om jag vill kategorisera det som läsning, men mysigt är det!

(red. Vet inte om jag tycker att boken till slut var så där väldigt bra... Lite platta karaktärer och med ett mycket märkligt slut)


Sommarmusik: Laleh, Cat Stevens, Maria Mena, First Aid Kit och låten som
alltid passar vilket humör man än är på: Did you give the world some love today, baby? med Doris!

Sommarstickning: Stickar gärna små projekt på sommaren. Vantar, eller lite tunna sjalar är bra projekt om man inte vill att det ska bli så varmt i knäet. Man behöver ju heller inte sticka i ull. Jag har faktiskt, trots att jag brukar hävda att jag inte gillar att virka, börjat virka mormorsrutor i ett bomullsgarn. Riktigt kul faktiskt! (Eftersom sommaren inte bjudit på några direkt tropiska temperaturer har jag ändå stickat på ett par tjocka tröjor...).

Härlig strandstickning

Sommarmat: Åh, nu när det äntligen har blivit lite värme är det underbart att sno ihop en sallad till lunch med lite goa grejer i. Lite halloumi, avokado och kanske någon skiva lufttorkad skinka i en sallad med en god dressing till är perfekt! Blir också gott med någon frukt i, t ex melon, nektarin eller om man vill ha det riktigt lyxigt, några jordgubbar…


Jordgubbar från den egna lilla odlingen!


Sommardryck: Rabarbersaft! Bästa saften alla kategorier…

Somrig sysselsättning: Älskar att cykla när det är soligt och varmt! Gärna med kläder som fladdrar i vinden och med något mysigt fik som mål där man vet att det väntar en kopp kaffe och en kaka. Tyvärr har detta inte hänt alltför många gånger den här sommaren… Annars är det ljuvligt bara att kunna inta frukosten på balkongen!

Svårt att tillämpa "inga-katter-på-bordet"-
regeln på balkongen...

Sommarplats: Mammas och pappas sommarstuga är fortfarande för mig synonymt med sommar och ledighet.



Så, nu håller vi kvar sommaren några veckor till tycker jag innan vi börjar tänka på hösten. Inget slår sommaren, ljuset och värmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar