onsdag 8 april 2015

Bortskämd...

Oj, vad det har trillat ner paket i brevlådan de sista veckorna. Först var det det fina Hemlispaketet med MohairTweed-garn från MagasinDuett. Jag blev sugen på att sticka vantar och mössa eller pannband av detta och ville ha en kontrastfärg i samma garn, så detta paket gav upphov till en egen beställning från MagasinDuett. Det blev ett orange nystan som är jättesnyggt till det gröna. När jag nu ändå gjorde en beställning… hrm… så tänkte jag att jag kan ju titta vad som finns i övrigt för finheter… Jag har länge tittat på det tillfälliga garnet i Geelong lammull som finns hos MagasinDuett, i den fina färgen konjak. Alla de andra färgerna i det garnet har mer eller mindre tagit slut, men inte konjak. Jag har tittat flera gånger och nästan hoppats att någon skulle ha köpt slut på dessa nystan, men inte då. Nu när jag gjorde beställningen av MohairTweed-garnet blev frestelsen för stor och det fick följa med en ”tröjmängd” konjaksfärgat lammullsgarn i beställningen. Jag har en plan för garnet! Det ska bli en Dragonflies Jumper som jag också läänge har velat sticka. Med dubbelt garn tror jag att jag ska kunna få till rätt stickfasthet.

Sen kom också mönster och garn i paket nummer två i Koftan och Eddys Sjalklubb. Förra sjalen hette Vintra och stickades i mörkt midvinterblått garn. En här gången heter sjalen lämpligt nog Våra och stickas i ett härligt vårgrönt mohairgarn (skrev jag nåt i förra inlägget om att jag verkar gilla gröna sjalar..?). Den stickningen kommer att få vänta ett par veckor då jag har lite annan stickning jag måste prioritera, men den som väntar på nåt gott…

Lyxpaket från Koftan och Eddy!
Det sista paketet som dök upp i brevlådan är hemligt, för innehållet ska skickas vidare till min hemliskompis om någon vecka...

Just nu har jag annars praktik och pendlar varje dag mellan Umeå och Ö-vik. Utmärkt tid för tågstickning skulle man ju kunna tänka sig, men jag har faktiskt glömt att ta med stickningen! Jag har dock börjat på ett projekt som skulle vara väldigt lämpligt som tågstickning, men mer om det i ett annat inlägg. Här är dock garnet som ska användas, har äntligen hittat ett lämpligt projekt till mina växtfärgade garner!

Vad kan detta tänkas bli..?

Ps. Jag tror jag har mina aningar om vem min hemliga stickvän kan vara, men kan naturligtvis också ha helt fel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar