söndag 8 juni 2014

Hemma bäst!

Oj vad tiden har gått fort så här på vårkanten! Jag har varit borta några veckor med jobbet och det har varit rätt intensivt. Såå skönt att vara tillbaka hemma igen!

Innan jag åkte iväg var det knappt att björkarna här i stan hade slagit ut och jag sådde mina fröer dagarna innan jag åkte och höll tummarna för att det inte skulle bli för kallt. De försådda små skotten inomhus lämnade jag över i sambons måttligt intresserade vård och hoppades att de inte skulle bli lämnade till uttorkning. Det gick bra! Rädisor, morötter och rödbetor har grott och chiliplantor, krasse och luktärtor har planterats ut. Det har ju faktiskt blivit sommar även här uppe i norr medan jag varit borta! Till och med syrenerna har börjat slå ut. Underbart!

Flera olika stickningar fick följa med på jobbresan och mest stickat blev det på mitt linlinne. Guld- och chokladrandigt i Kalinkagarn. Det är första gången jag stickar med det garnet och det känns väldigt trevligt att sticka med. Inte alls så hårt som lingarn annars kan vara.


Innan jag åkte stickade jag klart ett par sockar som heter Tiit´s socks med garn från Limmo Design som vi fick i "gottepåsen" på Stick 2014. Det gick dock inte åt så mycket så nu är det ett par randiga sockar på gång också i samma garn. Det är ju riktigt roligt att sticka sockar :)


En annan stickning som också fick följa med men som det inte stickades en enda maska på är söta sjalen Dotted. Har gjort ett förargligt fel som gör att jag måste repa upp en bit. Tråkigt! Därför blir det just nu inget gjort på den.

Men nu är det faktiskt redan dags att ha några veckors semester och stickningarna ska definitivt med på diverse utflykter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar