torsdag 3 april 2014

Helgplaner

Med sambon borta planerar jag för en helg med kreativt kaos! Det vill säga jag kan stöka ner lite hur som helst utan att behöva plocka undan efter mig på en gång… Dock brukar jag vara väldigt bra på att planera och tänka ut en massa saker som jag vill göra och sedan blir det kanske en fjärdedel gjort.

Jag vill naturligtvis fortsätta sticka på min kofta (där jag nu efter kvällens stickning nästan är ikapp gårdagens upprepning!). Jag har också ett tyg inköpt på loppis för något år sedan som länge väntat på att få bli en kjol. Jag har till och med klippt till mönsterdelarna i mönsterpapper så det tråkiga är redan gjort J. Men jag kom på att jag nog borde stoppa tyget i tvättmaskinen först. Det är ju så tråkigt när kläder blir för små. Jag har nog av för trånga kläder!

Dålig bild på fint tyg...

Sen skulle jag också vilja börja ta hand om min odlingslåda också. Rensa upp lite gamla vissna växtdelar och gräva runt lite i jorden. Några av mina krukväxter skulle nog också må bra av lite omsorg och så har jag ett par pelargonskott som ska planteras.

Vi får väl se vad som blir gjort…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar